reklama

Zbóóóóhom buď...

Mal som ja veru v mladosti študovať niečo normálnejšie ako TABU a PLAYBOY. Povedzme Kultúrnu Revue, alebo aspoň Slovenku. Všetko mohlo byť inak a nemusel som dnes ťažko platiť za svoju kultúrnu negramotnosť. So slzami v očiach, duševne zlomený, tu teraz čumím na repráky, od ktorých som naivne očakával ľúbivé tóny slovenskej pecky NA SKLE MAĽOVANÉ. Namiesto Dočkovej Lipovej Lyžky, sa z úst neznámeho poľského drsňáka derie jedna nadupaná, bigbítová a hlavne ORIGINÁLNA verzia. Som v šoku. Nechce sa mi žiť. Najsilnejší pilier môjho národného cítenia, je rozsekaný na cucky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Vec sa má tak, že šikovný Poliak Erno B. sibez akýchkoľvek výčitiek svedomia adoptoval môjho národného hrdinu Ďuriho J.,chytil do ruky ceruzu a napísal o tom pútavú story. Jeho spoluobčianka KatarzynaG. k tomu bez najmenšieho zaváhania namixovala namakaný bigbít.

To je fakt sila. Ďuri si pár krát zbehne doNoweho Targu po nový budzogáň, rifľovku a pár maličkostí pre chalošova severania ho hneď berú za svojho a vypisujú všelijaké knižky a mixujúpomerne počúvateľné songy.
Zistenie, že modla mojej národnej hrdosti je jednavyčačkaná replika, je naozaj kruté. Som doslova na kolenách a vzlykám nadjej hrobčekom v tvare krowky.

Bezodkladne musím získať späť svoju hrdosť,inak mi z toho smútku prdne, rozkúšem občaňák aemigrujem do Krakova! Hádžem do auta skialpinistické vecičky,k ním šmarím aj kamaráta, čo dotrepal to prekliate cédéčko a valíme naslovenské hory, nech aspoň trošku pookrejeme pri pohľade na našu krásnurázovitú krajinu z vrcholu Ďumbiera.

Keby sme sa večer neožrali národným žiaľom,mohli sme byť na štarte aj skôr, ako o pol druhej poobede. Navlečený v supernepremokavých,ale zato superdýchajúcich SUPERTEX vecičkách nahadzujeme svoju superskialpinistickúvýstroj a rezkým tempom vyrážame v ústrety národnej hrdosti.
Rezké tempo sa v mojom prípade už popár metroch mení na plíživé potácanie, sprevádzané dýchavičným sipotom. Hneď mi jejasné, že SUPERTEX neprepúšťa mojim kožným pórom dostatok čerstvého vzduchu a týmnedovoľuje môjmu vytrénovanému svalstvu podať optimálny výkon. V polovici kopca si začínam prekvapivopripúšťať, že by aj moja kondícia mohla povedať pár vysvetľujúcich slovk môjmu katastrofálnemu stavu. Lenže nemôže, bo sa nedostavila.

Ďakujem všetkým okoloidúcim, ktorí nás míňajúcestou dolu, za ich varovania aby sme NECHODILI až na vrchol, bo je brutálvietor a hmla jak v Londone. SAMOZREJME, že tam napriek dostatku síla skúseností nepôjdeme chlapi! Sľubujeme!
Makám teda ďalej. Jediné čo ma drží pri chuti naďalej prekladaťnohy je fakt, že som ešte stále o kúsok rýchlejší ako kosodrevina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na chate padám za stôl a objednávam sicelé menu aj so zodpovedným vedúcim a cenami platnými do konca roka 2008. Nejema nepijem. Ja doslova žeriem a slopem. Sila, ktorú mi poživeň dala, sa bohužiaľvrátila ako prvá do mozgového centra nekontrolovanej samochvály (MCNS).

Za hlasného dialógu s náležitoudrsňáckou mimikou preberáme s Dušankom, aký sme to my múdri, skúsenía rokmi zocelení horali a ako sme dobre spravili, že sme do tej pľuštena ten vrchol nevyrazili. Jój dobrí sme veru. Aj po nás uznanlivo ľudia od vedľajších stolov kukajú, že akí múdriprofíci tu zavítali, že veľa toho vedia. Hlavne mamina od vedľajšieho stoluobdivne kuká. Jój moja, však neboj, aj tvoje deti možno budú niekedy takénamakané. Musia sa ale veľa učiť. Hlavne v praxi. Vieš moja?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tom sa rozleteli dvere. Do miestnosti vtrhloasi dvanásť osôb. Z toho osem detí, dve maminy a dvaja chlapi. Kompletzasnežení, obmrznutí a hlavne vyškerení ako štolverky utekajúk mamine odvedľa, aby sa jej pochválili.
„Maminka, maminka, mňa na VRCHOLE vôbec neodfúklo!Ani mňa, ani mňa!“ prekrikujú sa.
„Srdiečko a čože by ťa odfukovalo? Však užmáš !!!ŠESŤ!!! rôčkov. Už si veľká turistka“ vraví jej maminka s úsmevoma vyzlieka jej šuštiačku zo štyrmi prúžkami.

Z Dušankom sme sa stretli pod stolom. Prikrčení,s vyvalenými očiskami a nemo otvorenými papuľami. Naša národná hrdosťsa okamžite zaradila na druhé miesto, hneď za pošliapanú ješitnosť, či ako savolá ten pocit, keď vám to niekto poriadne natrie.Bez slova sme sa vyparili z miestnosti a strnulýmipohybmi na seba navliekli prídavnú vrstvu SUPERTEX vecičiek. S lyžkami nanohách vrhli sme sa v ústrety získaniu národnej hrdosti a hlavne sebaúcty,o ktorú nás s ľahkosťou vánku pripravilo šesťročné dievčatko.

Po desiatich minútach neúspešného simulovaniaskialpinizmu makáme jak dva astmatické soby s lyžami na chrbte.V úplnom zúfalstve náhodne vrážame do vrcholového dvojkríža a zabrutál hmly a ohlušujúceho vetra kocháme sa troma štvorcovými metrami našejrázovitej krajiny, bo viac nedovidíme.

S vypätím posledných síl, posilnenýpocitom víťazstva nad šesťročným deckom a dajme tomu aj pocitom národnejhrdosti, lyžujeme dolu. Dve-tri zablúdenia a za svetla bateriek dorážamek nášmu nadupanému terrénňáku, do ktorého nakladáme svoje nadupanévybavenie.Zapíname pohon úplne všetkých kolies ( tuším ajrezerva sa v kufri krútila) a s mierne zmiešanými pocitmi,odchádzame do Martina pochváliť sa kámošom, akí sme to my adrenalínoví tvrďáci,ktorí sa napriek varovaniam nezľakli a bez zaváhania dobyli vrcholnebezpečného Ďumbiera.

Na otázku, či bolo vidieť až do Poľskaa či sme tam dnes boli len my tvrďáci, iba niečo zavrčíme a tresknemedo seba ďalšiu borovičku.

Martin Basila

Martin Basila

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..kronikár vedeckej nadácie Za Šťastné Tváre Našich Žien - ZŠTNŽ...keby neovplýval citom pre ďaľeký hod granátom a prekvapivo rýchlym šplhom na tyči, nikdy by si v triede nenašiel kamarátov...[gramatický analfabet].. Zoznam autorových rubrík:  ŽivotPríručkySvetomMomentkyVšeličoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu