reklama

Ako som od Franka takmer kúpil nadupanú káru

Koncom mesiaca som buchol na stôl výpoveď. Kolegovia, teplá kancelária a ešte vyhriatejšia terénna audinka miznú v diaľke. Nastal čas obrátiť list, nechať padnúť oponu, zhasnúť svetlá, utrieť slzu, vzhliadnuť do diaľav. Nerumádzgam, netrúchlim. Kolegialita, ba priam nebojím sa povedať kamarátstvo, prekonajú i tie najťažšie chvíle odlúčenia a vždy sa vrátia vo forme štrngajúcich krígľov plných oroseného zlata. Mám však závažné podozrenie, že audinka, hneď ako zacíti na svojich krásnych oblinách ruku nového majiteľa, zabudne na naše spoločné chvíle a nebude viac na mňa z rána potmehúdsky blikať smerovkami. Nevadí. Nie je to po prvý krát, čo som sa sklamal. Som zocelený. Viem, že nie je jediná a preto sa vydávam hľadať novú a možno i nového. Život je plný zmien a nečakaných prekvapení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (95)

Sadám k počítaču a tlčiem do neho internetové adresy dvochnajznámejších portálov na vyhľadávanie jazdených, no zaručene bezchybných autzo zahraničia www.mobile.dewww.autoscout24.com . Na oboch portálochpredávajú svoje autá hlavne zhýčkaní Nemci, ktorí si ani trošku nevážia kvalítjazdených áut a predávajú ich v porovnaní s naším trhom výraznepod cenu. A to je presne to, čo chcem. Super káru za minimálnu cenu! 

Bacha, nie som žiaden naivný trpák a preto si hneď na úvodprízvukujem, že sú na tom internete rôzni chlapíci, ktorí ako viem lákajú odkupujúceho rôzne zálohy, najlepšie platené cez Western Union. Po zaplatenízmiznú nielen prašuldy, ale aj chlapíci, auto, adresa, meno, mesto, zviera... Proste nie je po nich ani chýru anislychu. Som preto extrémne podozrievavý a pozorný ako týždeň hladný orol. Nič neujde môjmu ostražitému oku. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dávam si inteligentne vyhľadať autá v rozmedzí sumy, ktorú somochotný za káru utratiť. Minimálnu hranicu nastavujem na sedem tisíc euráčov abymi to nehádzalo nejaké nabúrané rachotiny a náhradné diely. Nech má mojenové auto maximálne tri roky, náhon na všetky štyri kolieska a natachometri priaznivé číslo. Samozrejme musí byť kvalitné, krásne a plnékoní. 

Stláčam tlačidlo „Hľadaj“ a čakám.
Asi minútu som pod stolom. Hľadám si oči, ktoré mi vypadli pri zhliadnutíprvej z ponúk. Nablýskaný Land Rover Discovery na mňa kuká, usmieva sa,prihovára sa mi rečou krásnych tvarov a koní pod kapotou. "Že daj ty za mňaMartin osem tisícok euro a budem ti hovoriť pane. Skontaktuj ty môjhozhýčkaného pána z neďalekého Nemecka, nech neotáľa toľko a predá ma tebeMartin môj sympatický múdry."
Ani nedýcham. Opatrne prechádzam myškou po texte, ktorý je pre mňa viac akoneobjavené zvitky Biblie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za chvíľku precitnem a porovnávam podobné ponuky, že koľko pýtajú za takékúsky iní zhýčkaní majitelia. A oni, že „Navaľ Martin sedemnásťa viac tisícok a možno ti ho predáme“. „Nuž“, hovorím si, „ajv Nemecku sa z času na čas niekto druzgne na hlavu a čaká, že ja,múdry Martin mu sadnem na lep“. Cítim svoju svätú povinnosť, prípad prešetriť. 

Píšem teda písmo predajcovi, a v tom písme jednou vetou túžbusvoju vyjadrujem: „JA TO AUTO CHCEM!“
. Hm, pozerám, že e-mail s mojou túžbou odchádza niekam doFrancúzska.
„Žeby môj majiteľ bol pôvodom Francúz, ktorý do nemeckého zajatia padol?“ premýšľampodchvíľou.

Kdeže. Do hodinky mi píše Frank Siegel z Berlína, že auto je jehoa že velice rád mi ho za malú úplatu predá. Na moju otázku, prečo takúmálo cifernú sumu pýta, odpovedá v krátkosti a na rodinné problémy saodvoláva. Nuž, i v Nemecku vie byť rodinný život tuhý a chladnýako oceľ. Isto sa chce pomstiť nevďačnej rodine a predať jejštvorkolesového miláčika pod cenu, čím by všetkých nepekne zranil na citlivommotoristickom mieste. Mimochodom, ešte stále čakám na požiadavku na zálohovúplatbu, najlepšie cez Western Union.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale Frank nie. Frank to hrá na istotu a veľmi profesionálne mivysvetľuje, že on uzavrel zmluvu s firmou GSC Transport (www.gsctransport.eu) a žeon odo mňa žiadne peniaze nechce. Nech len zaplatím firme a tá mu dápeniaze, až keď po desiatich dňoch od doručenia auta dosvedčím, že soms autom spokojný a nechcem ho vrátiť. A že on, Frank, užzaplatil všetky prepravné poplatky, takže mne zostáva zaplatiť len cenu auta. 

„Nie, nie, bohužiaľ na auto sa nedá ísť pozrieť, pretože je uskladnenév skladoch firmy GSC a tam sa len tak nejaký smrteľník nedostane“.V prílohe mi na oplátku posiela záplavu fotiek a informáciu, že on užpožiadal GSC o otvorenie tajomnej transportnej transakcie, ktorú ja musímpo zaregistrovaní potvrdiť. Všetko, vrátane internetovej stránky vyzerá úplneprofesionálne a ja za malú chvíľku dostávam avízo o otvorenítransakcie priamo od GSC. Začína to byť vážne. Delí ma len stlačenie tlačidla„Accept“ a zaslanie platby na účet firmy GSC. Žiaden Western Union. To viepredsa aj malé dieťa, že WU je podvod. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Frank, nože mi pošli ešte fotokópiu techničáku, nech sa ubezpečím, že jevšetko all right.„
Namiesto Franka ma kontaktuje priamo GSC (bisťu veľmi rýchlea obsiahle služby sú to, keď aj komunikujú za Franka) a posielajú mifotokópiu Frankovho pasu (to som fakt nechcel) a fotokópiu techničáku, kdeFrank vystupuje ako jediný majiteľ. Všetko vyzerá byť all right. 

Má to len jednu malú chybičku. GSC mi poslalo fotku v obrovskomrozlíšení veľkosti plagátu, takže vidím každý detail obrázku. Obrázokv normálnej veľkosti vyzerá úplne OK.

Obrázok blogu


Keď sa však zväčšímFrankove meno a priezvisko, zisťujem, že niekto amatérskym spôsobomtechničák upravil a v grafickom programe tam Frankove menoa priezvisko vlepil.

Obrázok blogu

Nuž, zaujímavá to skutočnosť. Dokonca tak zaujímavá, že o nej chcem rozpovedaťnašej polícii. Nech sa aj oni pri výkone stresujúceho povolania trošku zabavia. Vyhľadávam teda telefónne číslo na „Úrad boja protiorganizovanej kriminalite“ a neskôr na „Oddelenie medzinárodnej policajnejspolupráce“. Je neskoro poobede a nikto mi to nezdvíha. Skúsim im tedapútavý príbeh poslať emailom a k tomu ešte napíšem krátky blog, nechsa budúci klienti Franka a spoločnosti GSC Transport zbytočne nepopália. Radšej nech si prašuldy ušetria a v slabej chvíľke ma pozvú napivo.

Mimochodom, práve sa mi ozval Nick. Je to Brit, ktorý po roku odchádzaz Nemecka. Tú Toyotu RAV4 za úžasnú cenu mi rád predá.Nie, nedá sa ísť na ňu bohužiaľ pozrieť osobne. Je zaparkovaná v skladejednej transportnej spoločnosti, ktorá celý obchod kvôli bezpečnostipredávajúceho i kupujúceho zastrešuje. Je to veľmi výhodné a very safe, tvrdí Nick.

A to si predsa nemôžem nechať újsť!

(Príbeh je pravdivý, aktuálny a ak sa ma chcete spýtať, kam na tých odrbávačov chodím, tak myslím, že je to len nejaký druh spoločenského magnetizmu)

Martin Basila

Martin Basila

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..kronikár vedeckej nadácie Za Šťastné Tváre Našich Žien - ZŠTNŽ...keby neovplýval citom pre ďaľeký hod granátom a prekvapivo rýchlym šplhom na tyči, nikdy by si v triede nenašiel kamarátov...[gramatický analfabet].. Zoznam autorových rubrík:  ŽivotPríručkySvetomMomentkyVšeličoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu